myhabibysuperb.com

Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (5)

Posted by ckyndyg On February - 17 - 2013 4 Comments

Hello…, puan ada jual suplemen untuk atasi masalah sembelit tak?
Ada…Herb Lax bagi yang meringankan kerja membuang kita… tapi kalau untuk ibu yang hamil, lepas bersalin atau menyusukan anak, Oste-Matrix boleh dimakan 4 tab sebelum tidor setiap malam.Kalau macam tu…saya nak try HerbLax dululah…

Gembiranya hati saya apabila ada suami yang menelefon saya bagi pihak isteri yang sembelit. Syukor…tak semua suami tak ambil berat pasal isteri kan..kan..kan..Syabas!

Bukan pemanggil sahaja yang mengalami sembelit tu. Saya sendiri pun turut mengalaminya..keh..keh… tapi sekarang tak seteruk dulu. Semasa mengandung dan selepas melahirkan anak..lagilah teruk sebelum jatuh cinta dengan Shaklee ni. Syukur Alhamdulillah saya telah mengamalkannya sejak 2010 untuk tujuan ingin menambah air susu dan membekalkan tenaga semasa menyusukan anak tersayang…

Memang benar…bagi mengelakkan sembelit, kita perlu minum air kosong 2-3 liter sehari. Tapi dalam keadaan tertentu seperti saya dan ibu2 lain yg bimbang dgn sembelit terutamanya selepas melahirkan anak amatlah gerun….sakit perut…tak selesa…saya rasa perlu pengambilan supplemen semulajadi laa…

Sistem penghadaman yg betul ialah mesti membuang setiap hari sekurang2nya sekali sehari. Tapi ada kita yg mengalami masalah 2-3 hari baru membuang. Sembelit ini berlaku apabila kita kurang dari 3 kali ke tandas dalam tempoh seminggu.Sembelit bukanlah penyakit tetapi ianya simptom yg kita berpenyakit. Individu yang mengalami sembelit juga selalunya akan sakit perut atau perut berangin (asyik kentut atau sendawa).

Jadi, bagi ibu2 yg hamil atau sedang dalam pantang serta sedang menyusukan anak, perlulah mengambil Oste-Matrix@Kalsium. bagi wanita dan lelaki yang ingin mengatasi sembelit boleh mengambil Herb-Lax.

Jangan lupa pengambilan makanan yang sihat dan seimbang perlulah mencukupi untuk mengatasi pelbagai masalah kesihatan tetapi saranan pengambilan supplemen mungkin membantu individu tertentu. Senaman turut membantu atasi masalah ini juga.

cara2 atasi sembelit

cara2 atasi sembelit

Antara supplemen yang disarankan ialah:

a) Oste-Matrix yg mengandungi Magnesium
Gabungan kalisum, magnesium, Vitamin D serta banyak lagi pada kadar yang seimbang dan bersesuian dgn keperluan badan kita.Magnesium adalah nutrien yang bersifat laksatif. Jika anda liat untuk mengambil kekacang, biji-bijian atau sayur berdaun hijau gelap, supplemen magnesium mungkin boleh membantu. Gabungan ini amat membantu sistem pelawasan dan memudahkan kita membuang keesokan harinya. Badan pula lebih bertenaga dgn Oste-Matrix ini. Ibu hamil, ibu dalam pantang dan ibu yang menyusukan anak amat dicadangkan mengambil OsteMatrix ini setiap hari bagi
Dos: 4 tab sekali setiap sehari sebelum tidur.

Lawaskan sembelit

Lawaskan sembelit

b) Serat
Jika anda tidak mencapai pengambilan serat dari makanan seperti yang disarankan, supplemen serat berasaskan psyllium akan membantu anda mencapai sasaran pengambilan serat harian. Jangan lupa buah-buahan dan sayur-sayuran juga.

c)Herb-Lax pula lebih sesuai diambil oleh ibu2 atau wanita2 atau lelaki2 yg mengalami masalah sembelit ni.Mengandungi 9 herba semulajadi dan menggalakkan pembersihan secara lembut dan terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan dalam jangka masa panjang. Herba semulajadi yang bertindak:-
1. Membersihkan perut dan usus kita,
2. Melegakan SEMBELIT
3. Meningkatkan proses pencernaan secara lawas
4. Menyahtoksinkan kotoran dari badan
5. Merawat perut atau usus
6. Mengempiskan perut
7. Mengurangkan ketegangan perut.

Saya biasanya mengambil 4 tab Herb-Lax setiap hujung minggu je.. Cuci usus atau nyahtoksinkan kotoran2 makanan di dalam perut.InsyaAllah esok harinya..mmmm….

Detoks usus bagi melancarkan penghadaman

Detoks usus bagi melancarkan penghadaman

Perhatian: Individu yang mengalami masalah penghadaman yg lemah mungkin akan mengalami cirit-birit pada awal pengambilan Herb-Lax. Biasanya Herb-Lax akan bertindak setelah 8-12 jam pengambilannya. Minum air suam 2-3 liter sehari.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuh atau  mencegah sebarang penyakit. Sila dapatkan nasihat daripada Doktor atau  pakar yang berkaitan dengan penyakit-penyakit yang dihadapi. * This product is not intended to diagnose, treat, cure,or prevent any diseases. Please consult your Doctor for any illness you faced. � * Saya adalah wakil Shaklee anda dan penghantaran turut dihantar ke seluruh pelosok negeri/negara. Pilihan pengambilan order sendiri di rumah saya atau jumpa di suatu tempat di kawasan Semariang, Petra Jaya, Matang dan Wisma Saberkas, Kuching Sarawak. Sebarang pertanyaan, sila sms atau hubungi Dayang Norasikin di 012-8585813 atau email ckyndyg206@gmail.com. Anda boleh juga pm saya di fb.

Anda mungkin meminati artikel ini :

4 Responses so far.

  1. hairul says:

    Macam kenal aje org yg telefon puan tu. Apapun, isteri saya dah mula.serasi dgn herblax tu. Dia dh mula buang air besar setiap pagi. So, akan jadi member shaklee semula tk lama lagi. Thnk you puan.

    • ckyndyg says:

      Syukur Alhamdulillah Tuan…

      Hehehe…a-a ek..macam kenal je.. Macam mana dengan pengambilan B Complex? Bgus untuk elak stress juga tu. Of coz bgus untuk saraf jugak. Boleh tuan, saya ada memberform tu. Terima kasih kat tuan dan akak.