myhabibysuperb.com

Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (15)

Posted by ckyndyg On March - 4 - 2013 0 Comment

Salam sejahtera

Hari ini saya masih lagi berminat nak share pasal OsteMatrix @ Calsium Magnesium Shaklee. Kakak ipar sayapun dah mengamalkan OsteMatrix ni. Masa ni dia tengah mengandung dan mengalami masalah sembelit. Jadi, saya pun tanya dia dan dia cakap hasilnya amat memuaskan hatinya. Memang kurang cramps/kekejangan kakinya dan tiada sembelit dah. Tapi make sure minum air cukup 8 gelas sehari k. Alhamdulillah.

 

Risiko penyakit yang anda  alami akibat kurang kalsium dalam diet harian

Jadikan pengambilan Kalsium amalan wajib dalam diet harian anda

OSTEMATRIX ni bukan sahaja berperanan untuk membekalkan nutrien-nutrien harian kita, ia termasuk membantu dalam pembentukan tulang, penjagaan tulang dan gigi. Ia bukan sekadar mengandungi kalsium, bahkan mengandungi magnesium, Vitamin D, Vitamin K, Boron, Tembaga, Mangan dan mineral-mineral lain yang berfungsi untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik

 Apa yang perlu anda ketahui tentang OsteMatrix ni?

1.       OSTEMATRIX: MEMBANTU MENGURANGKAN RISIKO OSTEOPOROSIS

Kehadiran Kalsium dan Vitamin D yang mencukupi amat diperlukan oleh tubuh kita bagi membantu mengurangkan risiko osteoporosis. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang-tulang tetapi juga membantu mengurangkan gejal-gejala osteoarthritis.

Mengurangkan risiko osteoporosis

Mengurangkan risiko osteoporosis

  • 1,000mg dari unsur Kalsiumnya adalah dari sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah menyerap
  • 400 mg kandungan Magnesium pula membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang kita serta menguatkannya
  • 400 IU  kandungan Vitamin D berperanan untuk merangsang penyerapan Kalsium

2.       OSTEMATRIX: MEMBANTU DALAM MENGEKALKAN TEKANAN DARAH YANG NORMAL

Kehadiran Magnesium dipercayai dapat membantu dalam mengekalkan tekanan darah yang normal. Magnesium (Mg) memainkan peranan penting dalam regulate blood pressure.Bahkan kajian mengenai Magnesium turut mendapati ia dapat mengurangkan risiko serangan jantung sebanyak 55%. Kajian terhadap individu yang makan makanan yang kaya dengan magnesium dalam diet harian mendapati mereka memiliki tekanan darah yang normal.Magnesium juga membantu mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang.

3.       OSTEMATRIX: MEMBANTU DALAM PENGECUTAN OTOT DAN PELANCARAN SARAF

Kajian mendapati magnesium membantu mengurangkan sakit kepala dan mengurangkan frekuensinya.

Testimoni: Roziah Muhammad Nor

Alhamdulillah selepas pengambilan ostematrix masalah krem sy dah takde..sjak dr zman skolah sy mengalami masalah krem mse tdo..bile jmpe doc je mst doc ckp kalsium kurang sb tuh selalu krem n mcm biase la doc akn suggest minum susu..bab2 susu nih sy mmg tak bole telan..mase preggy dulu mnum susu anmum perisa coklat..mase dlm pantang mnum susu anmum+milo sebab takde perisa coklat..mase tuh belum jumpe ostematrix lg..so skang masalah sy dah selesai..no more krem..suke sangat rase..kalo ade sesape yg face problem mcm sy bole try..bes nye bulan nih promo beli 6 percuma 1..bole simpan stok banyak2..

4.       OSTEMATRIX: MENOLONG MENGURANGKAN SIMPTOM-SIMPTOM SENGGUGUT

Diet harian yang kaya dengan Kalsium dan Vitamin D akan membantu melegakan kembung perut, retensi air, mudah meradang dan kemurungan. Kajian oleh Susan Thys-Jacobs di Hospital St. Luke’s Roosevelt, New York, US mendapati wanita yang mengambil 1000mg kalsium sehari  dapat membantu melegakan sindrom PMS. Dengan bantuan Vitamin D, ia memudahkan penyerapan kalsium dalam diet harian kita. Kalsium yang tiada mengandungi Vitamin D tidak boleh diserap  oleh tubuh kita dan sekiranya tertinggal,ia boleh menyebabkan batu karang.

Jadi, amat berbaloi-baloi sekiranya anda sentiasa mengamalkan OsteMatrix setiap hari kerana ia merupakan antara suplemen yang terbaik. Hubungi Sikin 012-8585813 bagi mendapatkan bantuan. Free Consultation untuk anda.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuh atau  mencegah sebarang penyakit. Sila dapatkan nasihat daripada Doktor atau  pakar yang berkaitan dengan penyakit-penyakit yang dihadapi. * This product is not intended to diagnose, treat, cure,or prevent any diseases. Please consult your Doctor for any illness you faced. � * Saya adalah wakil Shaklee anda dan penghantaran turut dihantar ke seluruh pelosok negeri/negara. Pilihan pengambilan order sendiri di rumah saya atau jumpa di suatu tempat di kawasan Semariang, Petra Jaya, Matang dan Wisma Saberkas, Kuching Sarawak. Sebarang pertanyaan, sila sms atau hubungi Dayang Norasikin di 012-8585813 atau email ckyndyg206@gmail.com. Anda boleh juga pm saya di fb.

Anda mungkin meminati artikel ini :