Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (20)

Archive for November, 2017

Posted by ckyndyg On November - 17 - 2017 Comments Off on Jantung Oh Jantung

Hola! Sakit jantung atau jantung kita gagal berfungsi apabila jantung kita gagal mengepam sejumlah darah yang mencukupi ke seluruh badan kerana otot jantung semakin lemah akibat daripada beberapa penyakit seperti penyakit koronari arteri, hipertensi (darah tinggi), otot jantung kardiomyopati dan masalah injap jantung. Pesakit biasanya sering berasa lemah dan lesu sehingga mereka mencapai tahap di mana tugasan harian yang mudah seperti naik tangga pun susah. Simptom mengalami penyakit ini ialah kesukaran bernafas, mudah cepat rasa  [ Read More ]

Posted by ckyndyg On November - 16 - 2017 0 Comment

Hola! OSTEMATRIX ni bestfriend untuk wanita especially yang mengandung, menyusu, yang dah menjejak usia senior. Kenapa? Sebab Oste bukan sekadar kalsium tapi ia mengandungi magnesium, boron dan mineral lain untuk bina matriks tulang. Kalsium bina tulang, yang lain-lain bina matriks tulang. Apa bezanya? Bayangkan kalsium ni membina tulang dan ia seumpama batu-bata. Bila kita buat bangunan, kita susun batu bata macam tu je ke? Tak kan? Kita lekatkan dgn simen. Itulah gunanya mineral-mineral lain dalam  [ Read More ]